Friday 20 October 2017

Glidande Medelvärde Microsoft Åtkomst


Jag har en tabellproduktion som innehåller följande struktur. Jag har data för varje rep från 1 1 2011 till 8 1 2013 Vad jag vill kunna göra är att skapa ett 12 månaders glidande medelvärde som börjar 1 1 2012 för varje rep, enligt följande . Varför varje rad representerar det 12 månaders rörliga genomsnittet för repetiden vid angiven tid, hittade jag några exempel som var vagt nära och jag försökte dem till ingen nytta. Det verkar att tillägg av en grupp av rep-komponent är den stora avvikelsen från andra exempel. handlar om så långt som jag fick. Det här sökandet verkar dra ett totalt genomsnitt eller summa eftersom det inte finns någon gruppering i den korrelerade underfrågan När jag försöker gruppera, får jag ett fel att det bara kan returnera högst en row. asked Okt 10 13 på 14 47.Regnerande medelberäkning. Värtagande av genomsnittlig beräkning. Köp av medelberäkning. Jag försöker beräkna ett glidande medelvärde för en serie data Jag vill generera glidande medelvärdet för varje punkt i data för att visa i ett diagram Hur som helst är nedan ett exempel från MS Support Jag har följt till brevet men min ger inte ett glidande medelvärde. Det upprepar samma datapunkt om och om den första datapunkten. Så jag tror inte att funktionen är att hitta startdatumet i linjen och därför bara återvänder de första data punkt. Det kanske kanske gör det här väldigt enkelt. Jag är förvirrad över hur indexen fungerar. Jag trodde att du bara kunde ha en primär nyckel, men uppenbarligen kan du skapa flera fältbegränsningar. Jag har försökt att göra det med följande datadefinitionsfråga. Tabell1 ADD CONSTRAINT NoDupes UNIQUE CurrencyType, TransactionDate. Sorry om längden på det här inlägget uppskattar jag din hjälp. Följande exempelfunktion beräknar glidande medelvärden baserat på ett bord med en multipelfältets primära nyckel. De veckovisa värdena för utländska valutor används för detta exempel För att skapa provfunktionen, följ dessa steg. Skapa följande tabell och spara den som tabell1 tabell tabell1 ----------------------------- ------------ Fältnamn ValutaTyp Primär Tangentdatatyp Textfältstorlek 25.Fältnamn TransaktionData Primärtyp Datatyp Datum Tid Format Kort Datum. Fält Namn Betyg Datatyp Valuta Decimala Platser 4.Visa tabellen i databladvyn och skriv in följande värden CurrencyType TransactionDate Rate ----- --------------------------------------- Yen 8 6 93 0 0079 Yen 8 13 93 0 0082 Yen 8 20 93 0 0085 Yen 8 27 93 0 0088 Yen 9 3 93 0 0091 Mark 8 6 93 0 5600 Mark 8 13 93 0 5700 Mark 8 20 93 0 5800 Mark 8 27 93 0 5900 Mark 9 3 93 0 6000. Öppna en ny modul och skriv följande funktioner. Funktion MAvgs Perioder som heltal, StartDate, Typnamn Dim MyDB Som DATABASE, MyRST Som RecordSet, MySum As Double Dim I, x Ställ in MyDB CurrentDb Set MyRST. On Error Resume Next. PrimaryKey x Perioder - 1 ReDim Store x MySum 0.For jag 0 Till x, Typnamn, StartDate. Dessa två variabler borde vara i samma ordning som de primära nyckelfälten i din tabell. Butik i MyRST-ränta. Om ix Då StartDate StartDate - 7 De 7 här antar varje vecka data 1 för dagliga data. Om StartDate 8 6 93 Då MAvgs Null Exit Function 8 6 93 ersätts med det tidigaste datumet för data i din tabell MySum Store i MySum Nästa i. MAvgs MySum Periods End Function. Köp följande fråga baserat på Table1-tabellen Query Query1 ----------- -------------------------------------------- Fält ValutaTyp FälttransaktionDate Fältfrekvens Fält Expr1 MAvgs 3, TransactionDate, CurrencyType. NOTE Den här frågan kommer att generera ett treveckors glidande medelvärde av kursdata För att beräkna ett längre eller kortare glidande medelvärde, ändra nummer 3 i förfrågan s Expr1-kolumnen till det värde du vill beräkna Kör frågan Observera att du ser följande treveckors glidande medelvärde för varje valuta A Null-värde indikerar att det inte fanns tillräckligt med tidigare värden för att beräkna den veckan s genomsnittliga ValutaType Tra nsactionDate Rate Expr1 Mark 08 06 93 0 5600 Mark 08 13 93 0 5700 Mark 08 20 93 0 5800 0 57 Mark 08 27 93 0 5900 0 58 Mark 09 03 93 0 6000 0 59 Yen 08 06 93 0 0079 Yen 08 13 93 0 0082 Yen 08 20 93 0 0085 0 0082 Yen 08 27 93 0 0088 0 0085 Yen 09 03 93 0 0091 0 0088.RE Flytta Genomsnittlig Beräkning. dhookom Programmerare 28 Jun 10 21 15.Hur gamla är den koden Den använder inte explicit DAO och nämner inte att detta vann t fungera med länkade tabeller. Dim MyDB som MyRST som. Jag skulle använda en underfråga snarare än en rekorduppsättning. Det kan se ut som om. SELECT ValutaTyp, Transaktionsdatum, Betygsätt, VÄLJ Avgäntesfrekvens FRÅN Tabell 1 B VAR OCH MELLAN - 14 OCH FRÅN tabell1 A. RE Flyttande medelberäkning. Det är verkligen perfekt Jag uppskattar verkligen din hjälp Men koden du gav beräknar det framåtriktade 14 dagars glidande genomsnittet som anger det glidande medelvärdet i posten för dag 1 i genomsnittet där Jag ville att det skulle vara ett bakåtblickande medelvärde, placerat i rekord 14 Jag ändrade bara något till följande och det a Ppears att arbeta. VÄLJ VÄLJ Avgänna FRÅN TABELL 1 B VAR OCH MELLAN - 14 OCH AS EXPR1 FRÅN TABELL 1 AS A. Du kan se, allt jag gjorde var utbyte A för B i var klausulen. Det här är en riktigt stor hjälp till mig Och jag uppskattar verkligen det jag har inte sett kodning så här förut och ärligt talat förstår jag inte riktigt det jag vet inte hur SQL förstår vad B och A antar att de skapar någon form av alternativ hänvisning till tabell 1 Om du kan ge någon vägledning skulle jag verkligen uppskatta det. Också, kanske lite referens till material som jag kunde titta på. Jag är alltid väldigt exalterad att lära mig något nytt om VBA SQL, och jag uppskattar verkligen din hjälp. RE Moving Average Calculation. PHV MIS 29 jun 10 12 22.förstår vad B och A är de är alias es. RE Flytta genomsnittlig beräkning. Tack, PHV Det ger bättre känsla redan. RE Flyttande medelberäkning. joshery420 TechnicalUser 6 Jul 10 15 06.Vi såg aldrig ut vid SQL-visning före Högst hjälpsamma Jag försöker få den här koden Att fungera i min egen dataset och jag är fast vid en viss fråga pd2004, inte säker på om den nya subquery-koden fungerade på samma sätt som din gamla VBA-kod eller inte, men med mina data visar det fortfarande rullande genomsnittet även om det inte finns tillräckligt Dagar för att skapa den längden av ett genomsnitt, t. ex. Om jag m ger ett 7-dagars rullande medelvärde, visar dag 1 samma data i kolumnen 7DayAvg som det i dagskolonnen Dag 2 visar medeltalet dagar 1 och 2 osv Vet du någon av erna hur man fixar det här tillfället Också tack för den stora kodtipset PHV. RE Flytta genomsnittlig beräkning. joshery420 TechnicalUser 6 Jul 10 15 08.Who, menade att tacka dhookom för kodtipset, inte PHV Men hej , Tack vare båda er XD. RE Flyttande medelberäkning. Jag lämnar de bästa lösningarna till proffs här, men du kan se i mitt ursprungliga inlägg hur Microsoft Help-exempelet försöker hantera det här. Här är koden. Om StartDate 8 6 93 Därefter ersätts MAvgs Null Exit Function 8 6 93 med det tidigaste datumet för uppgifterna i din tabell. De avbryter bara funktionen om datumet inte passar de kriterier jag inte vet om du kan införliva något sådant i aliaskoden från dhookem Jag tycker inte om hur man hanterar detta och jag misstänker att dhookem kommer att ge en mycket elegantare lösning För mina ändamål är problemet som du beskriver inte ett problem, men jag kommer att vara intresserad av att se några lösningar. RE Flytta Genomsnittlig Beräkning. dhookom Programmerare 6 Jul 10 17 05. Du kan försöka använda IIf för att testa för ett antal antal poster Varning obestämd anteckningsblankett följer. VÄLJ IIF VÄLJ Räkna RÄDD FRÅN TABELL 1 C VAR OCH MELLAN - 14 OCH VÄLJ Avgänna FRÅN TABELL 1 B VAR OCH MELLAN - 14 OCH AS EXPR1 FRÅN TABELL 1 AS A. RE Flytta genomsnittlig beräkning. Beräkning av löpande totalvärden och rörliga medelvärden i Microsoft Access med Total Access Statistics. Microsoft Access erbjuder inte inbyggda funktioner för att beräkna löpande Totals Running Totals är sammanfattningar över ett visst antal rekord ds Exempelvis ett 30 dagars glidande medelvärde som du skulle vilja beräkna för varje post baserat på dess värde och dess tidigare 29 poster. Lyckligtvis tillhandahåller Total Access Statistics ett brett spektrum av löpande totala beräkningar över dina poster. Sammanfattningar för en rörelse uppsättning poster för att beräkna summor, medelvärden, minimum, maximum, intervall, median, standardavvikelse osv. Placera sammanfattningsvärdet i ett fält i din datakälla. Analysera data i dina Access-tabeller och frågor, inklusive länkade data. Stödgruppering på fältvärden så att du kan utföra flera analyser i ett pass. Running Totals har lagts till Total Access Statistics för Microsoft Access 2007 och X 7 versioner för Access 2003 och tidigare. Running Totals Overview. Running Totals är beräkningar för ett visst antal poster genom din tabell eller fråga enkelt generera resultat som körsummor, medelvärden, minimum, maximum, median, etc och placera dem i fält i din datakälla. Dessa beräkningar är tillgängliga. Count Observations Sum Sum Squared Minimal Maximal Range. Standard Deviation Variance Variance Variance Standard Error Median Mode Mode Count. Geometric Mean Harmonic Mean Root Mean Square Skewness Kurtosis Standard Fejl av Skewness Standard Fel i Kurtosis. Upp till fem fält i ditt bord kan uppdateras på samma gång. Hur körs totala värden beräknas. Till exempel kan du beräkna genomsnittet för de senaste 10 posterna. Detta rörliga medelvärde bestäms utifrån sorteringsordningen för dina data, beräknar medelvärdet för de 10 posterna och sätter det i ett fält du betecknar med post 10 För post 11 ignoreras post 1 och beräkningen utförs för poster 2 till 11 osv. Liksom de andra funktionerna kan du ange gruppfält så att varje grupp har egna löpande totalvärden Denna funktion gör Skapa inte ett separat tabell Resultaten placeras i de fält du anger i din datakälla. Running Totals Field Selection. Fältvalskärmen för Running Totals le ts du anger de fält som ska sorteras på och fälten för att placera resultaten. Gruppfält låter dig skapa en separat uppsättning analys för varje kombination av unika värden bland gruppfälten. Sorteringsfälten bestämmer sorteringsordningen för dina poster för att beräkna löpande värden Ange minst ett sorteringsfält Det kan innehålla det fält som du utför beräkningarna på Fält sorteras i stigande ordning. Specifiera upp till fem fält att uppdatera med dina totaler Se till att fälten är av datatyper som kan hålla data du Förvänta sig att lägga in dem. De borde exempelvis vara dubbla om du förväntar dig att lagra värden som medelvärde, varians etc. Running Total Options. After valet av fälten presenteras alternativen Running Totals. Field to Analyze. Specify fältet Beräkningarna är baserade på Detta fält kan vara ett fält som anges som ett sortfält. Exempelvis kan du beräkna det löpande genomsnittet baserat på försäljningen sorterad i stigande ordning. Antal poster till C Alculate Totals Over. Specify antalet poster i den rörliga totalen Om du anger 0, beräknas totalsumma för varje post. Om du anger ett visst tal beräknas beräkningarna utifrån det antal poster Den första posten tappas när nästa En läggs till och beräkningarna är baserade på denna flyttbara uppsättning records. Initial Set of Records. Om du anger antalet poster för att beräkna totals över, finns det ett alternativ att bestämma vad som händer innan du når det antal poster. Antingen Totalsummorna ska hoppas över eller beräknas baserat på de behandlade dokumenten. Välj Beräkna för att se löpande totaler oavsett om antalet rörliga poster har uppnåtts. Välj Lämna tomt för att bara kunna köra totals när det angivna antalet poster har uppnåtts utan några beräkningar för Mindre antal poster. Beräkningstyp. Det finns många beräkningstyper tillgängliga Ange den du vill ha för alla uppdateringsfält du valt. Running Totals Results. The Runn ing Totalsresultat placeras i de angivna uppdateringsfälten. Exempel på Running Totals placerad i de rätta fyra fälten i den här Microsoft Access-tabellen. I det här exemplet sorterades data efter datum och order-ID med beräkningen i fältet Försäljning notera Värden i RunningCount-fältet ökar från 1 till 10 När det når 10, är ​​det kvar på 10 eftersom det är det högsta antalet poster i den rörliga totalen. RunningTotal-fältet visar summan av Försäljningen över posterna i den rörliga uppsättningen poster eftersom Alternativet att beräkna värdena för den ursprungliga uppsättningen poster valdes innan den nådde 10 poster, värdena visas annars skulle de första 9 posterna ha nullvärden. Interaktiv Wizard och VBA Programmatic Interfaces. Total Access Statistics låter dig interaktivt generera din Beräkningar via sitt guiden gränssnitt för att enkelt välja datakälla, fält och analys utan programmering När du har angett dina val sparas de automatiskt D som ett scenario i din databas så att du kan köra dem igen i framtiden när dina data ändras. En VBA-statistikfunktion är också tillgänglig så att du kan generera dessa resultat från kod Du kan enkelt köra alla sparade scenarier genom att ringa en enda procedur i Total Access Statistics VBA-biblioteket Biblioteket innehåller en royaltyfri körtidslicens så att du kan inkludera den med din Access-databas och distribuera den till ägare av icke-Total Access Statistics. Ring funktionen från en knapp s OnClick-händelse eller annan process och resultaten Genereras för dig Du kan till och med gömma det inbyggda användargränssnittet så att dina användare inte ens vet att Total Access Statistics körs. De kommer att bli förvånad över dina statistiska analysmöjligheter. Tilläggsuppgifter om beräkningar finns i Total Access Statistics. Här är några ytterligare Resurser och detaljer om någon av de dataanalyser du kan utföra på din Microsoft Access-data med Total Access Statistics. Finansiella kassaflödesberäkningar Använd discounte d-kassaflöden och räntor för att generera NPV, nuvärde PV, framtida värde FV, internränta IRR, modifierad intern avkastningsränta MIRR för periodiska och datumberoende betalningar och kvitton. Beräkning av beräkningar Beräkna olika typer av percentiler median , kvartiler, quintiler, oktiler, deciler, procentiler, varje X 5-percentil och placera dem i ett bord eller uppdatera ett befintligt fält med procentandelsvärdet för record s. Running Totals and Moving Averages Summarisera en rörlig uppsättning poster för att beräkna löpande belopp, Flytta medelvärden, minsta, maximala, intervall, median, standardavvikelse etc. Data Normaliseringsdata Transponera Transponera icke normaliserade data så att du enkelt kan analysera och underhålla. Regressioner Enkla, multipla och polynomala regressioner med beräkning av ekvationskoefficienter, ANOVA och rest Tabell. Crosstabs och Chi-Square Avancerade kors-tabuleringar med procent av rad, kolumn och totals visas som poster eller kolumner.

No comments:

Post a Comment